***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy*** |
Zeszyty: |
TPB |
Inne pozycje: |
Zetknięcie: 0
Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6
Flashpoint 7, 8, 10
Powrót do domu 9
Spotkanie 11, 12
Dni strachu 13, 14, 15
Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21
Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28
Wychwalany 29, 30
Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35
Handel przyszłością 36, 37
Wierne wykonanie 38
Starcie ambicji 39, 40, 41
Maski 42
Zbiory 43, 44
Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50
Wojna 01, 02, 03, 04, 05
|
#1: Początek ,
#2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor ,
#6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka ,
#9: Demon ,
#10: Wojna |
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
|
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.
Geneza "Labor Pains" rozpoczyna się w 2006, roku gdy seria RSR się rozpoczęła. Szukając dodatkowych możliwości promocyjnych, zasugerowałem krótkie opowiadanie z bohaterami serii wydane w Insiderze, jako że zaczął on znów wydawać takowe. Ten pomysł nigdy nie został zrealizowany w takiej formie, ale wciąż w pamięci miałem urywki dialogów z wspomnień Grypha i gdy blisko końca 2007go roku usłyszałem od Pablo Hidalgo że chcą umieszczać na SW.com więcej krótkich opowiadań, Labor Pians nabrały kształtów.
Historia ma miejsce między 12 a 13 zeszytem serii, czyli w miejscu gdzie akurat byliśmy gdy po raz pierwszy pomyślałem o tym pomyśle. To był dobry moment na ta historie jako że cała oryginalna ekipa była w 1 miejscu i był na to czas w chronologii.
Nie ma zbyt wielu opowieści z perspektywy pierwszej osoby w SW - jest parę, ale w większości w innych zbiorach opowiadań. Gryph jest zabawną postacią do tworzenia w ramach komiksów, z powodu samych tylko dialogów. Tutaj też mamy dialogi, ale z dodatkiem wspomnień. Zawsze stara się wypaść jak najlepiej przed swoją wyimaginowaną publicznością a pewne upokarzające kawałki są przetwarzane by lepiej wyglądały. A więc, jego przemowy są tutaj trochę bardziej dystyngowane niż normalne dialogi. To KOTORowa przygoda w formie biznesowej książki o samopomocy. Pablo dostarczył ilustracji dla opowiadania.
Bardzo milo się to pisało, zwłaszcza Campera który się tu pojawia, podczas gdy w ramach serii w momencie gdy pisałem ta historie, był on już niedostępny. Tutaj znów się pojawia.
Ciekawostki:
• Spisywanie wspomnień przez Grypha pojawia się później w komiksach, w Dark Timesowej części Wektora.
• Pewne dodatki do kanonu pojawiają się po raz pierwszy w tej historii, w tym wzmianka że brat Grypha i Camper pracowali dla Vanjervalis.
• Czytałem część dialogów Grypa z tego opowiadania używając jego kukiełki podczas Midsouthcon 2009. Akurat pojawili się szturmowcy gdy mówiłem - jednak nie by aresztować Grypha ale by włączyć mnie do 501szego legionu.
• Opowiadanie było jakiś czas niedostępne z powodu reorganizacji SW.com. Zostało jednak wydane przez DelReya na stronie Suvudu 2 października 2012, równolegle z wydaniem the Essential Reader's Companion.
Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: X-Yuri |