J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR Wojna, część 1
 

***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy***
Zeszyty: TPB Inne pozycje:
Zetknięcie: 0 Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6 Flashpoint 7, 8, 10 Powrót do domu 9 Spotkanie 11, 12 Dni strachu 13, 14, 15 Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21 Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28 Wychwalany 29, 30 Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35 Handel przyszłością 36, 37 Wierne wykonanie 38 Starcie ambicji 39, 40, 41 Maski 42 Zbiory 43, 44 Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50 Wojna 01, 02, 03, 04, 05
#1: Początek , #2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor , #6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka , #9: Demon ,
#10: Wojna
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.

Początkiem 2009 roku ja i Dark Horse zaczęliśmy zmierzać ku zakończeniu serii Rycerze Starej Republiki wydawanej od stycznia 2006, by móc skupić się na nowej franczyzie, Knight Errant. Nie był to moment w którym brakowałoby mi pomysłów na dalsze przygody Zayne'a, ale był to dobry punkt na zatrzymanie się. Zdążyłem już zaproponować, żeby po zakończeniu w "Demonie" historii Crucible, historia przeskoczyła do wydarzeń związanych z Wojnami Mandaloriańskimi Zayne Carrick, już nie Jedi, zostaje wciągnięty przez swoja rodzinną planetę która nagle staje się obszarem tego co stało się tytułem nowej serii, z Zaynem starającym odnaleźć się w nowej roli. Istotną postacią serii będzie Dallan Morvis który przez lata powoli dorastał do tej roli... i parę innych niespodzianek z przeszłości. Ale w większości to zupełnie nowy punkt-wejścia w ten świat.

Wyszło tak, że mając Knight Errant, Lost Tribe of the Sith, i Mass Effect w grafiku zdecydowaliśmy się pozwolić RSR na chwilę odpocząć - a rozwiązanie akcji jakie nastąpiło w 'Demonie" było ku temu idealne. Zayne spędził parę tygodni ciesząc się zasłużonym odpoczynkiem - pozwoliło to także serii zdobyć wielu nowych czytelników poprzez wychodzenie w formie TPB. Zainteresowanie Zaynem i jego światem wcale nie zmalało ale wzrosło, i początkiem 2011 roku zasugerowałem powrócenie do jego historii, w RSR: Wojna.

Naprawdę nie zaplanowaliśmy premiery żeby wypadła w okolicach MMO Bioware, The Old Republic czy też książki Revan które wspierają ten komiks - ale to miły zbieg okoliczności. Kilka lat jakie minęły łatwiej pozwoliło nazwać to nowym #1 w stylu mini serii jaki DarkHorse praktykował. Taki model był już wykorzystany w serii Dziedzictwo - Wojna, w sposób bezpośrednio się więc inspirowałem tą nazwą.

Niektórzy zapytają po co w ogóle nowa numeracja - dlaczego nie zacząć od #51? Napisałem na stronie już sporo na temat numeracji komiksów i badałem też jak wyglądał początek numerowania komiksów. Numeracja służy wielu celom w komiksach, ale wiele z korzyści kolejnego numerowania nie ma znaczenia gdy ma się kilkuletnia przerwę. Możesz bez problemu wystartować z numeracją od #1. No i jest jeszcze inna dynamika w księgarniach, gdzie wysoki numer wygląda dla czytelnika imponująco. A więc, Wojna to nowy początek - nawet pomimo tego, że jestem pewien, że wielu którzy przeczytali całą historię będzie uważać ją za RSR 10. To jest ok - to jest dokładnie to miejsce gdzie ja ją umieszczę na mojej półce.

Ważnym dla mnie było, że Zayne znów zaczyna jako niezbalansownany, nie mogący się odnaleźć w nowym układzie - tak jak to było na początku oryginalnej serii. Poprzednia serie zakończył bez żadnego konkretnego statusu, jako niezależny robiący-dobro, że związkami z projektem Rogue Moon no i wciąż miał powiązania z Cargryph Capital. Ale z drugiej strony był jak dziecko które dopiero co kopiło swój garaż dla śmigów. Twarz skandalu które media Republiki, z dobrych powodów, szybko postarały się póścić w niepamięć oraz chwilowo znana persona w świecie sportu, z powodu zdyskwalifikowania w Tandem Open wielu obstawiających straciło sporo pieniędzy. Zayne startuje z naprawdę niskiej pozycji.

Biorąc pod uwagę jego niechęć do zabijania, rozważałem czy nie dać mu zadania związanego z sprzątaniem ciał Mandalorian, wyjmowaniu ich z ich zbroi, podobnie jak Haazen czyścił pola bitew w Wojnach Sithów. Ale właściwym wyborem było wprowadzenie go do akcji bez zwlekania, jako członka piechoty. I to pod rozkazami kogoś kto był stworzony do tego zadania, Dallana Morvisa.

Morvis pojawił się w #8, zanim pojawił się Karath, jako jego protegowany. Ale w przeciwieństwie do Karatha, jego przyszłość nie była znana. Stworzyłem dla niego historię która była opisana w Handbooku oraz jednym z RSR Campaign Guide dostępnych online na stronie Wizards of the Coast - niestety obecnie niedostępna. Morvis to syn pieniędzy i władzy oczekujący, że jego droga na szczyt marynarki, a nawet dalej, będzie prostym spacerkiem. Ale spotkał Zayne'a i wszystko poszło źle. Pierwszy zeszyt nie przynosi informacji dlaczego Morvis myśli, że Zayne przynosi pecha, ale to wszystko jest w poprzednich seriach.

Ale Morvis jest w marynarce a Zayne w armii - a jak ustaliliśmy w Campaing Guide, nie ma w tej erze Wielkiej Armii Republiki. Raczej, światy członkowskie Republiki i światy mające w tym interes, jak nie będąca członkiem Republiki Phaeda oferują swoją własną milicje marynarce, która odpowiada za ich transport - widzieliśmy to już w #14. Marynarka przenosi ekwipunek ale jeśli to niekonieczne to nie angażuje się w walkę na powierzchni. "Reciprocity" jednakże jest wyjątkiem - fregata wspomniana już lata wcześniej w Handbooku. Statek ten wyładowuje żołnierzy i ekwipunek w aktywnych strefach wojny, ozywając swoich własnych pojazdów i i dział jako wsparcia. W ramach sugerowanego designu wziąłem fregatę Hammerhead i obróciłem przednią sekcję. Voila, błyskawiczny statek desantowy! Moja niekanoniczna wizja będąca manipulacja grafiki Bioware z gry, zrobiona przy użyciu moich słabych umiejętności. W takiej formie pokazałem ją artyście:



Dochodzimy do Dorjandera Kace, innej istotnej dla serii postaci. Uderzyła mnie myśl, że choć Revan mógł zacząć ruch mający na celu wciągniecie Jedi w wojnę z Mandalorianami, nie mógł być jedynym liderem - musiało być wielu rycerzy w całej galaktyce którzy odpowiedzieli na wezwanie. Kace, były członek rady Jedi byłby najwyższą rangą osobą która odpowiedziała na wezwanie - jak widzimy w finale tego zeszytu, odpowiedział on w sposób mocno odmienny od tego jaki moglibyśmy oczekiwać. Końcówka świetnie pasuje do tego co chciałem zrobić w oryginalnej serii, w "początku" - myślimy, że seria będzie dotyczyć pewnej rzeczy, by sobie niespodziewanie zdać sprawę, że będzie jednak o kompletnie czymś innym.

Wątek związany z relacjami miedzy Zakonem Jedi a Republika jest częścią tego, i zajmowałem się nim na marginesie swych opowieści już od dawna. RSR: Wojna dotyczy tego bezpośrednio. Revan i Lucien Draay nie zgadzali się na temat tego czym Jedi powinni się zająć - jak widzimy, Kace uważa, że jest jeszcze inna opcja...

RSR: Wojna sprowadza z powrotem paru weteranów z poprzednich serii, z czego większość była zaangażowana przez większość serii. Edytor Dave Marshall, asystent Edytora Freddye Lins, odpowiedzialny za kolory Michael Atiyeh, odpowiedzialny za litery Michael Heisler. Benjamin Carré namalował wiele okładek do poprzednich serii stworzył jedna z okładek do #1. Wierze, że to był mój ostatni scenariusz jaki Sue Rostoni zatwierdziła w Lucasfilmie zanim odeszła na emeryturę. Jennifer Heddle zatwierdziła finalna wersje tego zeszytu. Moje podziękowania dla wszystkich zaangażowanych!

Ciekawostki:
• Seria zapowiedziana została na New York ComicCon 2011.

• RSR: Wojna #1 zostało wydane 6 lat po wydaniu RSR #1

• Jest drugi wariant okładki, autorstwa Dave Wilkins, który jest rzadziej spotykany niż ten wykonany przez Carré.

• Kawałek "w niewłaściwym miejscu, o niewłaściwym czasie" nawiązuje do nowelizacji Nowej nadziej autorstwa Alana Dean Fostera.

• Kierownik Statku, Scrope, jest pierwszym Dashade jakiego opisałem. Kończą mi się obcy z Ultimate Alien Anthology!

• Kierownik Statku to nieoficjalna ranga oficerska z Campaign Guide.

• Zastanawiałem się czy powinienem na początku pokazywać Zayne'a w hełmie, jako, że jego włosy są jego cecha charakterystyczna. Ale jego ukrycie tychże było swoistym odsunięciem w czasie ukazania Zayne'a takim jakim go znamy.

• Pierwsze słowa wypowiedziane w Mando'a przez Mandaloriankę znaczą 'Odejdź!" a zaraz potem 'Odejdź, Idioto!" Wszystko zostało stworzone parę lat wcześniej.

• Zauważ różnice miedzy twarzą Mandaloriańskiej mamy i dziecka - tak wyglądają różnice płciowe u Devaronian.

• Dallan Morvis to postać o której nigdy nie wspominałem odnośnie osoby która mogla by podłożyć jej głos. Dobra, niech będzie - pomyślnie o Timothym Daltonie z jego roi w Człowiek-Rakieta. Z tą samą dozą ociekającej samozadowoleniem powagi w głosie. Może momentami trochę bardziej piskliwy!

• Wzmianka o Mandaloriańskich rycerzach jest, oczywiście, czymś czym zajmowaliśmy się już w poprzedniej serii. Teraz wracają w trochę innej formie!

• Jest ktoś jeszcze kto pojawia się w pierwszym zeszycie a kto był wprowadzony wcześniej - jeśli ktokolwiek dojdzie kogo mam na myśli, będę pod wrażeniem!

Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: X-Yuri

 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y naInstagramie
M`y na Facebooku
Kontakt: kontakt@mandayaim.com
Copyright © 2009-2023




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 23,805,018 unikalne wizyty