|
J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR Wojna, część 5 |
|
|
|
***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy*** |
Zeszyty: |
TPB |
Inne pozycje: |
Zetknięcie: 0
Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6
Flashpoint 7, 8, 10
Powrót do domu 9
Spotkanie 11, 12
Dni strachu 13, 14, 15
Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21
Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28
Wychwalany 29, 30
Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35
Handel przyszłością 36, 37
Wierne wykonanie 38
Starcie ambicji 39, 40, 41
Maski 42
Zbiory 43, 44
Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50
Wojna 01, 02, 03, 04, 05
|
#1: Początek ,
#2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor ,
#6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka ,
#9: Demon ,
#10: Wojna |
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
|
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.
Od początku naszą wizją dla RSR:Wojny było pokazanie jak wiele Zayne nauczył się podczas jego miesięcy ucieczki - w solowym teście, bardzo podobnym do tego który musiał przetrwać na Rogue Moon w 'Początku". Co prawda nie ślepy, ale z całą pewnością znalazł się w sytuacji nad którą nie ma kontroli, a gdy tylko stanął stabilniej, znów "wyszarpaliśmy mu dywan spod nóg". A poza tym, chcieliśmy się dowiedzieć czy kombinacja używania Mocy, życzliwości oraz niezależnego pacyfizmu jaka stanowi Zayne może odnaleźć się w kontekście trwającej wojny. Czy uda mu się zmienić postawy walczących będąc w mundurze - albo będzie działał na własną rękę, jedynym sposobem jaki jest dla niego?
Jak widzimy w konkluzji Wojny, Zayneowi udało się poczynić postępy po obu stronach bitwy. Morviss, który w końcu pogodził się z koncepcją, że inni mogą mieć lepsze pomysły od niego, ma siły pozwalające uczynić wygraną możliwą, jeśli Zayne wytyczy im ścieżkę. I choć Zayne nigdy nie planował zmieniać sposobu postrzegania świata przez Mandalorian to zaczął rozumieć ich osobliwy kodeks honorowy, a w ramach niego, odnalazł wspólne elementy.
Dojrander Kace zbyt późno odkrył, że pomylił się w ocenach zarówno tego co Mandalorianie są gotowi zrobić dla zwycięstwa jak i w tym do czego republika może zostać namówiona, z odpowiednim liderem. Ale podobnie jak były mistrza Zayne'a Kace raczej pobłądził niż oszalał - i choć nie zmienił swojego punktu widzenia, wyrzekł się jednak swojej taktyki. Rezultatem jest innego typu zakończenie niż widzieliśmy w "Oczyszczeniu" - z konieczności mniej wybuchowe. W opowieści o pacyfiście jedynym zadowalającym rozwiązaniem było rozwiązanie pokojowe.
Ta opowieść pozwala Zayneowi uratować swoją szkołę, po tym jak zjawił się zbyt późno w "Początku" na Taris oraz zdecydowanie za późno w Demonie. Dantooine, jak widzimy, wygląda tak jak w pierwszej grze, łącznie z obecnością Zhar Lestina. Zhar nie miał scen z Zaynem w poprzednich scenach, tak jak Vandar Tokare, ale nigdy nie uważałem, że Vandar pasowałby tutaj jako świadek wyzwania przed którym stanął Zayne. Vandar już był świadkiem przemiany Zayne'a.
W końcowej sekwencji dostajemy informację jak rożne rzeczy się zmienili i jak będą wyglądać w przyszłości. Jesteśmy w 3962, wojna wchodzi w znacznie poważniejszą fazę. Zayne nigdy nie będzie w stanie powrócić na Coruscant bez wyrzutów sumienia. Ale po rozważaniu czy powinien być Jedi, żołnierzem czy niezależnym bohaterem, udało mu się znaleźć sposób by połączyć wszystkie 3 opcje. Jeśli marynarka jest w stanie zaakceptować na swoich mostkach Jedi bez zgody zakonu, powinna tez zaakceptować Zayne'a jako specjalistę - zwłaszcza, że Jedi są coś winni Zayne'owi, a republika jest coś winna Morvisowi.
Tak naprawdę zakończenie jest początkiem nowej fazy w życiu Zayne'a - i pamiętajcie, że podczas wojny siedzenie z boku nie jest miejscem dla osób mających umiejętności pozwalające robić rzeczy lepszymi. Jeden z moich ulubionych filmów, Master and Commander: The Far Side of the World wymownie to ukazuje i nasza ostatnia strona tutaj jest częściowo tym inspirowana. Tak, Zayne ma dobre życie w restauracji. Ale w przeciwieństwie do oryginalnej Little Bioli, to nie jest latająca restauracja. Nigdzie się nie wybiera!
Ciekawostki:
• Uważnie przyjrzałem się mapom akademii Dantooine z KOTOR Prima Guide ale ciężko powiedzieć które miejsca są gdzie. Główną ideą było umieszczenia większości akcji na zewnątrz, na dziedzińcu.
• Kace pośród młodzików jest zaiste przerażający - ale założyłem, że jedną z rzeczy które ma po swojej stronie jest wykładana w szkole neutralność. Dzieciom nie powiedziano zbyt wiele o Mandalorianinach - zwłaszcza z Revanem starającym się zgarnąć studentów dla siebie.
• Zbroje Mandaloriańskich Neo-Konkwistadorów bardzo podnoszą trudność prowadzenia historii - chyba, że można zdjąć hełmy (A tutaj to było niemożliwe). W rzeczywistości jest złoty Zayne, czerwony Morvis i są wszyscy pozostali. Na szczęście, całkowicie profesjonalnie podchodzący do tego Michael Atiyeh wykonał swoją pracę i właściwi ludzie dostali właściwe kolory.
• Glomkettle to oczywiście imię matki Grypha i jego fałszywe admiralskie imię z Flashpoint
• Pojawiające się i znikające szczęście Zayne'a znów pojawiło się w #4 a tutaj widzimy jak sobie z tym faktem radzi. Ludzie Kace'a wyszli ze statku, a więc byli w odpowiednim miejscu by zostać przewróconymi przed podmuch, ale nie zabitymi. To dlatego Zayne czekał z wciśnięciem guzika.
• Oskarżyciel jakiego widzimy na pokazowym procesie jest tym samym którego widzieliśmy w demonie.
• W końcu dotarliśmy na powierzchnie Phaedy która jest dokładnie tak zanieczyszczona jak opisywano w innych miejscach.
• W końcu widzimy siostry Zaynea - w "Początku" dowiedzieliśmy się, że ma je cztery, i sadze, że gdzieś wyjawiliśmy także, że jest on środkowym dzieckiem. (Kim innym mógłby być ?)
• Scrope odzyskał w końcu na ostatniej stronie swój kaptur.
• "Wise Sage" jest oczywiście znane czytelnikom Demona.
Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: X-Yuri |
|
|
|
|
|
|
|