|
J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR 39 - Starcie ambicji, część 1 |
|
|
|
***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy*** |
Zeszyty: |
TPB |
Inne pozycje: |
Zetknięcie: 0
Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6
Flashpoint 7, 8, 10
Powrót do domu 9
Spotkanie 11, 12
Dni strachu 13, 14, 15
Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21
Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28
Wychwalany 29, 30
Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35
Handel przyszłością 36, 37
Wierne wykonanie 38
Starcie ambicji 39, 40, 41
Maski 42
Zbiory 43, 44
Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50
Wojna 01, 02, 03, 04, 05
|
#1: Początek ,
#2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor ,
#6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka ,
#9: Demon ,
#10: Wojna |
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
|
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.
W "Starciu AMbicji" mamy historie która wygląda, na pierwszy rzut oka, na zwyczajna zabawę - sporty ekstremalne spotykają się z wielkim biznesem w Republice. Porusza on jednakże także trudniejsze kwestie i to w większej ilości niż się początkowo może zdawać.
Pojedynki istniały już w 1szym KOTORze, podobnie jak wyścigi grawicyklo. W grze występuje dziwna sytuacja związana z pojedynkami - stwierdza się że walki na śmierć i życie były nielegalne [podczas rządów Sithów (!) i że zostały one zdelegalizowane wiele lat wcześniej, zanim Sithowie byli u władzy. Campaign guide dał nam miejsce na to, żebyśmy pokazali, jak, do pewnego stopnia, Sithowie przywrócili zakazy republikańskie (które potem uchylono na Taris po inwazji Mando), aby zlikwidować alternatywne legendy które mogły "wypuścić korzenie" (coś w stylu filmu "Gladiator"). Ale wciąż zostaliśmy z kwestia wcześniejszego zdelegalizowania walk na śmierć i życie... a "Starcie Ambicji", miedzy innymi, wyjaśnia dlaczego tak się stało. Oczywiście, jak w przypadku wielu rzeczy związanych z republiką, powody nie były całkowicie altruistyczne!
Pojedynki w komiksach SW to kwestia poruszona już dawno temu, w historii stworzonej prze Archie Goodwin w ramach Marveli - "The Wheel". Chcieliśmy stworzyć coś innego, miejsce gdzie oprócz zawodów sportowych jest też mekka dla fanów mogących zobaczyć zawodników i akcje na wielu wszechobecnych ekranach. Widziałem jakieś nagrania z Dallas Cowboys' new billion-dollar stadium - jest tam wiele ekranów w atrium. The Hall of Champions służy tym samym celom w Jero's World, otaczając środkową arenę.
Jeśli chodzi o miejsce gry, Jervo's World jest pomyślane jako seria aren połączonych tubami. Moja pierwotna idea była bardziej ikozahedralnyma (coś jak 20ścienna kostka) dzięki czemu mogło by być sporo więcej połączeń, ale to by było trudne do spójnego zobrazowania - zwłaszcza jeśli chcemy pokazywać sceny dziejące się w centrum tego. Ale jedna z rzeczy jakie przetrwały było to, że chociaż fani nie zawsze mogą być tam gdzie gracze, możemy pokazywać ich sobie nawzajem za pomocą hologramów. Widzimy w tym zeszycie jak kibicujący tłum jest transmitowany by otaczać Goethara w jednym z satelickich aren - oni widzą go przed sobą w ten sam sposób w połączonej hubem arenie.
Jeśli chodzi o Goethar Kleeja, widzimy ponownie że Zayne jako padawan czuł się na Taris jak w domu, wykazując zainteresowanie lokalnym sportem i jego bohaterami. Zawszy lubiłem myśleć że jest on typowym nastolatkiem - na tyle na ile to możliwe będąc w zakonie Jedi - interesującym się motorami, sportem i innymi rzeczami. Spodobała nam się także możliwość pokazania co się dzieje gdy rzeczywistość konfrontuje się z czcią jaką młodzi obdarzają bohaterów.
Zeszyt ten został wydany dzień przed rozpoczęciem turnieju koszykówki NCAA 2009 - jego drabinki były częściową inspiracją dla tego jak turniej działa. To zbieg okoliczności, ale to jeden z przypadków gdzie format rozgrywania zawodów - coś co w większości przypadków byłoby tylko ciekawym tłem - ma znaczenie dla fabuły. system ośmiu grających - dwóch-awansujących pozwala pokazać wiele rund bez wpuszczania na arenę zbyt dużej ilości graczy, i co ważniejsze, sprawia że Zayne ma pewne dylematy. Jego problemy jednak dopiero się zaczynają...
Ciekawostki:
• To pierwszy zeszyt z okładką autorstwa Daryl Mandryk.
• Mój początkowy tytuł dla historii brzmiał "Franchise Player," mający być nawiązaniem do tych weteranów którzy zawsze są w obwodzie gotowi by brać udział w widowiskach. "Starcie Ambicji" lepiej oddaje fabule.
• Jak widzimy obecność grawicykli w grach powietrznych nie znaczy że wszyscy muszą ich używać - niektórzy latają sami albo używają latających zwierząt.
• Nie mogę powiedzieć tego z pewnością, ale wygląda na to że jest 12 aren satelickich połączonych z główną 24 tubami. Areny same w sobie są duże, co sugeruje ogromną naturę całej stacji. Możemy wyobrazić sobie że właściciele mają możliwość 'zresetowania' środowiska danej lokacji pomiędzy grami.
• The Krish i ich obsesja z graniem jest czymś od-dawna-ustalonym. Sporo na ten temat jest w (gdzieżby indziej) podręcznikach RPG.
• Pojawienie się Grypha tutaj jest poprzedzone jego nieobecnością w #38 - i chociaż mógłby być tam pokazany, nie służyło by to żadnemu konkretnemu celowi podczas gdy poczekanie z jego pojawieniem do #39 ma sporo sensu.
• Co? Wyłączenie broni na arenie ma małe znaczenie gdy ktoś cie okłada pięściami? Szokujące! Szokujące że organizatorzy pozwalają na takie coś!
• Przyjmowanie zakładów na temat tego co dopiero ma się zdarzyć jest nawiązaniem do Vegas gdzie widziałem podobne - ludzie obstawiają właściwie wszystko co może się wydarzyć.
• Gotalowie i ich specjalne umiejętności także są czymś od dawna ustalonym, tak samo jak to co dzieje się z nastolatkami gdy w pobliżu nie ma żadnego dorosłego. Aubin jest przez z organizatorów uważany za będącego w odpowiednim wieku, jednakże ciężko to stwierdzić gdy jest cały czas zwinięty w kulkę.
• Najeżone kolcami naramienniki Rohlana, które w zależności od przedstawienia były mniej lub bardziej zabójcze, na następne konwenty będą musiały być zabezpieczone. One nie znikły kompletnie... ale nie zabijesz już nikogo wpadając na niego w windzie!?
Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: X-Yuri |
|
|
|
|
|
|
|