J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR 44 - Zbiory, część 2
 

***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy***
Zeszyty: TPB Inne pozycje:
Zetknięcie: 0 Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6 Flashpoint 7, 8, 10 Powrót do domu 9 Spotkanie 11, 12 Dni strachu 13, 14, 15 Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21 Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28 Wychwalany 29, 30 Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35 Handel przyszłością 36, 37 Wierne wykonanie 38 Starcie ambicji 39, 40, 41 Maski 42 Zbiory 43, 44 Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50 Wojna 01, 02, 03, 04, 05
#1: Początek , #2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor , #6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka , #9: Demon ,
#10: Wojna
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.

Jeden z moich ulubionych komiksów jakie Carl Barks napisał o Sknerusie McKwaczu jest "The Doom Diamond," w którym widzimy Sknerusa i jego niewidzialny statek walczących z Braćmi Be którzy mają statek specjalnie przystosowany do każdej możliwej zagrywki pojazdu Sknerusa (Bracia Be wykradli plany statku Sknerusa, oczywiście!). Sknerus używa jednej broni za druga starając się nie pozwolić Braciom Be wejść na pokład... ale udaje mu się ich powstrzymać jedynie dzięki użyciu broni tak prostej, że nie została nawet uwzględniona w planach. To była śmieszna sekwencja która się sprawdziła.

Dla "Starcia ambicji" chciałem stworzyć bitwę kosmiczna w podobnym stylu ataku_i_kontrataku, coś gdzie improwizacja zostałaby nagrodzona. Rezultatem jest widziana w tym zeszycie bitwa miedzy potężnym okrętem wojennym, Gladiatorem a statkiem górniczym Hot Prospect, stworzona przez Bonga Dazo. Uderzyło mnie to że choć może to dziwnie wyglądać to statek górniczy może mieć wiele nietypowych broni w swym arsenale. Pokazana tu scena jest tak naprawdę powodem dla którego pokazałem Hot Prospect w 2008mym, od początku miał wziąć udział w starciu z jakimś innego rodzaju pojazdem.

Bitwy kosmiczne są często wyzwaniem w komiksach z powodu trudu ukazania działań maszyn... ale i tak mamy łatwiej niż było w starych komiksach o wyścigach gdzie niektóre kadry wyglądały statycznie niczym pole parkingowe. "Linie ruchu" nie zawsze działają w kosmosie ale masz przynajmniej silniki które możesz wykorzystać. Kosmos dodaje ci także dodatkowy wymiar, możesz więc tworzyć efekt pojazdów w ruchu ustawiając je pod dziwnymi katami do siebie.

Wielka wirówka, po raz pierwszy wspomniana i spotkana w 43 nawiązuje do mojego pobytu w szkole średniej i mojego projektu naukowego na temat ruchu obrotowego i pędu inspirowanego filmami 2001 i 2010 (odyseja kosmiczna). Widzimy że w tych filmach odkryte zostały wielkie wirówki - punktem fabuły (przynajmniej w książce) jest zobaczenie jak odkrycie to wymyka się z pod kontroli gdy wewnętrzny wirnik zaczepia się o coś przekazując ruch wirowy na cały statek zamiast na jakieś zewnętrzne koło jak powinien. Mógłbym się spierać na temat drugiego filmu, który choć w wielu kwestiach fizycznych jest doskonały to w tej kwestii się myli. Jeśli założymy że widziana w Star Frontiers 2001/2010 lokacja głównej wirówki jest prawidłowa, jej oś przebiega tuż poniżej głównej linii statku, niespodziewane jej zatrzymanie powinno wprawić cały statek w korkociąg raczej niż uderzyć nim niczym pałką. (Mógłbym się spierać, ale nikogo innego to nie obchodzi!). Ale tutaj rozwiązaliśmy problem od ręki... jak poradzić sobie z wieloma przeciwnikami jednocześnie gdy główne silniki nie działają. Poruszasz całym statkiem!

W tym zeszycie widzimy także sporo więcej Dace'a Golliarda. Wyobrażam go sobie jako taką zmęczoną, zniszczoną postać, kogoś czyja kariera skrajnie się nie udała ale kto nie ma zamiaru się poddać. On jest tym graczem Texas hold'em (Tłum: teksański klincz, wersja pokera) ) który gra całą noc by dostać tylko dwie piątki ale jest gotów zapłacić bylebyś je zobaczył. To rodzaj postaci jakie można zobaczyć grane przez Billy Bob Thornton czy Tommy Lee Jones... ktokolwiek miałby odgrywać Golliarda, wyobraź sobie go jako kogoś mającego 3 imiona!

Ponownie zrobiliśmy tutaj mały przeskok czasowy pod koniec, tak jak zrobiliśmy na końcu historii Covenant. Podczas gdy słuchanie jak Jarael i Zayne wyjaśniają gdzie byli co dla Grypha i Rohlana jest ciekawe (I niezbyt komfortowe!) to dla czytelnika mniej, bo on te informacje już posiada. Tego czego czytelnik nie wie to jak zareagują Rohlan i Gryph, a więc to właśnie ukazaliśmy.

No i w końcu, w tym zeszycie dostajemy potężne otwarcie związane z Demagolem, który po cichutkim spaniu od zeszytu 10 w końcu się budzi. Więcej już wkrótce...

Ciekawostki:
• Czas wspomnień! Gdzie wpasowuje się prolog stanie się jasne już niedługo, wraz z kolejnymi zeszytami.

• Nie wyjawiliśmy jaką Dace Golliard miał naprawdę rangę gdy był bliski swego sądu wojennego ale zakładamy że NIE był on kapitanem we flocie. Jak Dave Sim opowiedział kiedyś o Elrodzie z Melvinbone, Dace "żyje w całkowicie swoimi świecie, panowie...".

• Organiczny wygląd skreaper droids jest tworem Bonga i wyszły mu one całkiem przerażająco. Mogę powiedzieć że gdyby taka latająca zrobotyzowana Poinsencja (Tłum: rodzaj kwiatka) by mnie goniła, nie zostawałbym zbyt długo w jej okolicy!

• Jak czytelnicy z sokolim okiem zauważyli, projekt Gladiatora został wzięty z tła Foerost Shipyards z serii Tales of the Jedi. było go widać tylko raz i był bardzo mały ale spodobał mi się jego profil... skrzydła i silnik będący poniżej nadaje mu odmienny od gwiezdnych niszczycieli wygląd. (Ten statek jest tak czy owak od nich o wiele mniejszy)

• Zwróćcie uwagę na tatuaże Crucible na obcych członkach załogi mostka - to nie jest ich naturalny kolor!

• Zabrało nam trochę czasu zlokalizowanie gdzie na takim kawałku złomu jak Hot Prospect znajduje się uzbrojenie. Wiedzieliśmy że gdzieś jakieś musi być...

• Część notek do osoby odpowiedzialnej za kolory znalazła się na wydrukowanych stronach... cieszcie się nimi, ponieważ zgaduje że w reprincie one magicznie znikną.

• Hot Prospect to jak powiedział Dace "Calipsan 560" (myślę że nie wyjaśniliśmy do czego odnosi się ta liczba). To kolejne nawiązanie do LST-560 na którym mój dziadek służył podczas wojny. Zarówno Hot Prospect jak i statek towarowy Cartha Onasiego utrzymane są w duchu "Duży, powolny cel" jakimi były LST.

• Kolejna rzecz do poprawienia w TPB - znikające tatuaże Chantique. może to w ten sposób Crucible ukrywa się tak skutecznie! Bar'injar jest Sanyassanem, i myślę że docenia swoja wersje z Ultimate Alien Anthology bardziej niż to jak przedstawiona została jego rasa w filmach o ewokach.

• Hełm Demagola leży osobno na stole obok "pacjenta" - pomyśleliśmy że Republika zatrzyma ten przedmiot w pokoju, stanowi on także ładne przypomnienie do kogo nawiązujemy.

Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: X-Yuri

 

Społeczność
  *Newsy
*Nadchodzące wydarzenia
*Ostatnie komentarze
O nas
About us
Über uns
*Członkowie
*Struktura
*M`Y w akcji
*Historia Organizacji *Regulamin
*Rekrutacja
*Logowanie
M`y naInstagramie
M`y na Facebooku
Kontakt: kontakt@mandayaim.com
Copyright © 2009-2023




Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3. 23,805,736 unikalne wizyty