|
J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR 41 - Starcie ambicji, część 3 |
|
|
|
***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy*** |
Zeszyty: |
TPB |
Inne pozycje: |
Zetknięcie: 0
Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6
Flashpoint 7, 8, 10
Powrót do domu 9
Spotkanie 11, 12
Dni strachu 13, 14, 15
Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21
Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28
Wychwalany 29, 30
Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35
Handel przyszłością 36, 37
Wierne wykonanie 38
Starcie ambicji 39, 40, 41
Maski 42
Zbiory 43, 44
Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50
Wojna 01, 02, 03, 04, 05
|
#1: Początek ,
#2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor ,
#6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka ,
#9: Demon ,
#10: Wojna |
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
|
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.
Jedną z rzeczy, którą zawsze chciałem zrobić w historii, to zrujnować szczęśliwe zakończenie. Są filmy, seriale i powieści, w których przygotowane szczęśliwe zakończenie zostaje zniszczone na samym końcu, chociaż ich tu nie wymienię, bo zepsuje to niespodziankę tym, którzy nie widzieli ani nie czytali. Wystarczy powiedzieć, że zawsze widzieliśmy "Starcie ambicji" jako konia trojańskiego - to, co wydawało się jednorazową historią, stało się punktem zapalającym kolejny większy akt.
Ten zeszyt ujawnia jedną część prawdy o przeszłości Jarael - a pracę nad nią zaczęliśmy dość wcześnie. Przypomnijcie sobie, że w "Początku" Zayne był uciekinierem przed władzami kiedy przybył na "Last Resort" w poszukiwaniu schronienia. Camper i Jarael dali nam wyobrażenie, jak mogłoby wyglądać jego życie, kiedy ciągle by uciekał. Camper, jak widzieliśmy w "Nocach gniewu", ukrywał się przed kimś. Ale w przemowie Jarael w nr 5, pokazaliśmy, że ona także chce się ukryć - ale może z innych powodów.
Były też inne miejsca w historii, kiedy zaczęliśmy sugerować coś z przeszłości Jarael. "Noce gniewu" pokazuje jej reakcję na los Odrzutków, ale także bezcelowość i nudzenie się w pewnych momentach. To tylko jedna tajemnica w historii Jarael, ale kiedy wszystko wychodzi na jaw, widzimy jak akty z tą postacią zazębiają się ze sobą.
Rozważaliśmy czy odkrycia z tego zeszytu nie przysunąć bliżej końca "Oczyszczenia" w celu "rozpędzenia" historii; ale były tam też inne kawałki układanki. Element dotyczący Jarael i Mocy pasował lepiej przed ujawnieniem odkrycia, i mieliśmy też do wyjaśnienia tajemnicę nieobecności Zayne'a. Chcieliśmy też od razu przejść do tego po "Oczyszczeniu", żebyśmy mogli pokazać jak sobie radziła jego załoga bez Rady goniącej ją - i abyśmy mogli pokazać kontrast między tymi operacjami i tym, co miało nadejść.
W końcu, było ważne, aby pokazać tego, kto oskarża Jarael jako sympatyczną i godną zaufania postać - taką, do której ona też by czuła sympatię. Moją pierwszą myślą było pokazanie go jako mniej groźnego, kogoś łatwiejszego do rozpoznania jako ofiara. Jednak teraźniejszy wybór pasował lepiej, bo pokazuje, że siły jakie biorą w tym wszystkim udział, są niezwykłe.
Chantique - pamiętacie to imię z nr 11 ? - jest częścią wielkiej niespodzianki z tego zeszytu, i niedługo wiele się o niej dowiemy. Jej istnienie i tajemnica Jarael były najbardziej chronione - zespół Dark Horse'a pracował ciężko, by nic nie wyciekło w zapowiedziach kolejnych zeszytów (co nie zawsze jest łatwe w przypadku takich rzeczy). Składam im za to podziękowania.
Ciekawostki:
• Jeśli ktoś się jeszcze nie domyślił, to ta historia jest moim hołdem dla zmarłego Archiego Goodwina. Ostatnia część historii z "The Wheel" - SW Marvela nr 23 - była pierwszą nie filmową adaptacją, którą kupiłem i są do niej aluzje w naszej historii. Podobny do koła kształt Jervo's World nie jest jedną z nich, bo wyobrażałem sobie inny kształt - ale to zabawny i przypadkowy związek.
• Jednym z oczywistych nawiązań jest rysunek na okładce. Mandaliański Gigant był jednym z gladiatorów na Kole (oczywiście to nie on, tylko jeden z jego rasy). A potem także Tyluun Nocny Lotnik.
• Oczywiście znajduje się też nawiązanie odnośnie intryg, jakie miały miejsce za kulisami na Kole, które doprowadziły do zamieszek; tutaj jest to przedstawione w formie audio.
• Umieściliśmy też fakt, że muzyka grająca na arenie w nr 40 ma elementy "pieśni pogrzebowej".
• Jakim obcym udaje że jest Jarael? Hmmm... Andoriańskim Odrzutkiem? Nie, naprawdę tego nie sprecyzowaliśmy. Pomysł był taki, że było tak wiele ras na Jervo's World, że nawet mieszkańcy odległej galaktyki mieliby problemy z ich odróżnieniem. Ważnym elementem było to, że jej makijaż pasował do kolorów jej tatuaży, aby zaprezentować jej późniejsze ich zmywanie.
• Podoba mi się pomysł pokazania sportowych maskotek w kosmosie. Strój Goethara dodaje Gryphowi dodatkową stopę albo dwie wzrostu!
• Droid sprzątający jest lżejszym i nowszym modelem niż Elbee, ale zbudowanym wg tego samego projektu. Przypomnijcie sobie Kellenech Technologies.
• Nie zdawałem sobie sprawy, że mosgothy są takie duże, kiedy rysowałem sceny akcji, a to powoduje, że Rohlan nie ma z nimi łatwo. Bardziej niż kiedykolwiek wydawało mi się, że tworzę komiks z Iron Manem!
• Klipy audio mają dodatkowe niespodzianki z końcówki numeru 40, kiedy Gryph przy nich majstrował. Więc są trzej mówiący: Goethar, Jervo i Bardron. Powinniśmy dodać do CV Grypha "edytor dźwięku"...
Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: Urthona |
|
|
|
|
|
|
|