|
|
J.J. Miller, Informacje i ciekawostki - RSR 37 - Handel przyszłością, część 2 |
|
|
|
***Komiksowi Rycerze Starej Republiki/Knights of the Old Republic - Centrum Wiedzy*** |
Zeszyty: |
TPB |
Inne pozycje: |
Zetknięcie: 0
Początek 1, 2, 3, 4, 5, 6
Flashpoint 7, 8, 10
Powrót do domu 9
Spotkanie 11, 12
Dni strachu 13, 14, 15
Noce gniewu 16, 17, 18
Zaślepieni nienawiścią 19, 20, 21
Rycerze cierpienia 22, 23, 24
Wektor 25, 26, 27, 28
Wychwalany 29, 30
Zwrot 31
Oczyszczenie 32, 33, 34, 35
Handel przyszłością 36, 37
Wierne wykonanie 38
Starcie ambicji 39, 40, 41
Maski 42
Zbiory 43, 44
Niszczycielka 45, 46
Demon 47, 48, 49, 50
Wojna 01, 02, 03, 04, 05
|
#1: Początek ,
#2: Flashpoint,
#3: Dni strachu, noce gniewu ,
#4: Zaślepieni nienawiścią, rycerze cierpienia,
#4: Wektor ,
#6: Oczyszczenie ,
#7: Starcie ambicji ,
#8: Niszczycielka ,
#9: Demon ,
#10: Wojna |
O Handbooku, O Campaign Guide
Opowiadania + ciekawostki:
Interferencja + ciekawostki
Sekretny dziennik Demagola + ciekawostki
Trudne początki + ciekawostki
Strony tekstwowe
Sylwetki twórców:
J.J Miller
|
Jak w przypadku wszystkich "notek z produkcji", tekst zawiera spoilery. Wpierw przeczytaj dzieło którego tekst dotyczy.
Konkluzja pierwszej Po-Oczyszczeniowej historii "resetuje" bohaterów dramy - ten zeszyt podnosi jeden wątek który będziemy eksplorować w dalszych zeszytach serii - wiele tajemnic Jarael.
Rewelacja z nią związana została, do najmniejszego szczegółu, opisana w Campaign Guide. Nie widziałem żadnego sposobu żeby to obejść. Takie sytuacje każdorazowo wymagają oceny, czy wyjaśniać czy ukrywać pewne rzeczy tworząc dodatkowe pozycje. Myślę że uznałem że nie będzie zbyt dużej różnicy czasowej między wydaniem tych dwóch pozycji, zapewne pomyślałem także że niezbyt wielu ludzi zauważy to małe nawiązanie w jej statystykach RPG. To tyle o tym!
Czasami dowiadujesz się rzeczy na temat kanonu będąc w trakcie tworzenia - i zastanawiasz się jakie zmiany są koniecznie w tym co już zrobiłeś. Pracując, już jakiś czas po stworzeniu tego zeszytu, nad przygodą RPG dowiedziałem się że Mynocki nie mogą żyć zbyt długo w miejscu gdzie panuje ciśnienie. To jest sprzeczne ze sceną którą widzimy w tym zeszycie - która jednak zdecydowałem się pozostawić. Na pokładzie Hot Prospectu znajdują się miejsca gdzie nie zawsze panuje ciśnienie - zarówno celowo jak i przez przypadek - i to z pewnością było jedno z takowych. Gryph zakłada że jest wciąż bezpiecznie - statek jest bardziej toksyczny niż powietrze!
Widzimy tu sporo więcej zaprojektowanego przez Bong Dazo Hot Prospectu. Chociaż może on wyglądać jakby był tworzony wg tego samego schematu co Last Resort, moja koncepcja na ten statek górniczy było żeby wyglądał on chaotycznie zarówno na zewnątrz jak i w środku. Last Resort był zagracony ponieważ sprawiał wrażenie miejsca w którym ktoś mieszka - w środku. Natomiast na zewnątrz wyglądał całkiem dobrze, jeśli zostałby umyty. Nie ma natomiast takiej ilości szorowania która sprawiła by że Hot Prospect przestałby wyglądać jak chaotyczna kupa dźwigów, chemicznych pojemników i okablowania. Chciałbym żeby ktoś spróbował zrobić mapę jego wnętrza.
Z wyjątkiem może jednego pomieszczenia: Jedną z głupszych notek na temat projektu statku zawiera info o pokładzie dowodzenia, "bocianim gnieździe" ponad statkiem. Mostki statków mogą tworzyć niekończące się problemy reżyserskie jeśli dochodzi o sceny - jak to mówią w teatrze, utrudniają kwestię tego kto jest gdzie i co może zobaczyć. Jeśli nie masz kokpitu jak w samolocie (takowy był w Sokole Milleniumm) który jest bardzo zaludniony a niektóre miejsca są odwrotnie, albo masz mostek który jest bardzo otwarty i tam znów wszyscy patrzą w tym samym kierunku. Szukałem czegoś pomiędzy, co pozwala ukazywać przestrzeń kosmosu w tle tak często jak to możliwe.
A więc zacząłem tworzyć szkice które później mój syn pomógł mi rozwinąć używając idealnego narzędzia do modelowania statków kosmicznych - Lego. Rezultatem jest projekt mostka Hot Prospectu który spełnia potrzeby górników - to coś więcej niż miejsce pilotowania statku. To bocianie gniazdo gdzie postacie mogą patrzeć na trwające z trzech stron działania. To także mesa oraz pokój spotkań jako że jest w nim dość miejsca na stół pośrodku - krzesła mogą się obracać przodem lub tyłem do niego. Po próbach opisania i naszkicowania tego pomysłu, w końcu po prostu wysłałem Bongowi zdjęcie modelu Lego - na którym się wzorował. Kolejny przykład interdyscyplinarności...
Ciekawostki:
• Z pojawiającymi się dużo wcześniej okładkami, nie zawsze możliwe jest ukrycie pewnych nadchodzących wydarzeń przed czytelnikami. Strata przez Zayne'a swojego miecza w #35 była zaspoilerowana przez okładkę tego zeszytu - jednakże, w momencie wydania tego zeszytu, historia powstania nowego miecza nie została jeszcze ujawniona.
• Chcieliśmy na Dustskimmer mieć coś podobnego jak w pojazdach jeżdżących po safari - duże okno obserwacyjne. Nie jestem pewien co może być do oglądania na Metellosie 3, ale zakładam że jest sporo rzeczy których nie widzieliśmy.
• Pomysł na podłogę w hali odlotów był taki, że prawdopodobnie będzie tam podwieszona podłoga i podwieszony sufit. Mieliśmy coś takiego w departamencie produkcji w Krause Publications, żeby ułatwić ułożenie kabli.
• Zwrocie uwagę na kilkanaście wzmianek o tym że rynek jest wysoce regulowany, z inspektorami w pobliżu (Inaczej bezszyi nie miałby problemu z robieniem co chce że sowimi ofiarami)
• Wrażliwość zbroi Rohlana na ataki elektryczne po raz pierwszy pokazana była w #8 - cokolwiek te urządzenia ograniczające tutaj robią, działają w ten sam sposób.
• The Raff Syndicate po raz pierwszy wspomniany jest we wpisie o Slyssku w Handbooku. Tak samo bezszyi (we wpisie o Gryphie) - i warto wspomnieć że wtedy nie miałem żadnej koncepcji jakiej będzie on rasy. Gdy zdałem sobie sprawę że Chevinowie tak właściwie mają szyje, jakaś wyjaśniająca wypowiedz stała się konieczna. I to zadziałało, i myślę że pasuje także do jego osobowości.
• Gdy szukałem statku o takiej samej nazwie zaskoczony stwierdziłem że nikt nie użył jeszcze nazwy Hot Prospect. To było jak dostanie dokładnie takiej tablicy rejestracyjnej samochodu jak chcesz!
• Co przecieka pod spotem Hot Prospectu ? Nie mam pojęcia, ale cokolwiek to jest, pozostaje płynne w próżni. Czymkolwiek jest, jest prawdopodobnie toksyczne.
• Projektowanie Obserwatorium było trudne, biorąc pod uwagę że potrzebowaliśmy możliwości widzenia przez kopule a zarazem potrzebna była komuna gdzie postacie mogły by zostać przywiązane. Okrągły obiekt podtrzymywany przez 3 kolumny ma sens - możemy wyobrazić sobie dostarczenie tam prawdziwego sprzętu obserwacyjnego. Z czegokolwiek zrobione były te kolumny, są one odporne na ciepło skupione przez soczewki. To pułapka trochę w stylu Jamesa Bonda - nie mam pojęcia jak ta funkcjonalność może być stosowana w badaniach słonecznych, ale podejrzewam że ktoś może znaleźć jakieś wyjaśnienie.
• Zwróćcie uwagę na kolana Slysska w scenie przebieranek - przynajmniej Mynocki się nie marnują!
• Mam nadzieje że to zniszczone zapięcie ostygło trochę zanim zostało położone na gołej ręce Zayne'a!
Autor: John Jackson Miller
Tłumaczenie: X-Yuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|