Bractwo Stali
Bractwo Stali jest militarną organizacją w serii gier Fallout. Bractwo wywodzi się z oddziału armii Stanów Zjednoczonych, który w 2076 został przydzielony do ochrony bazy wojskowej Mariposa. Krótko przed wybuchem wojny jądrowej z Chinami, dowodzący żołnierzami kapitan Roger Maxson odkrył zbrodnicze eksperymenty na ludziach przeprowadzane przez naukowców z bazy. Wraz ze swoimi ludźmi Maxson rozstrzelał naukowców i oficjalnie ogłosił dezercję swoją i swoich ludzi. Ze względu na chaotyczną sytuację na świecie i wybuchłą wkrótce potem wojnę, Maxson nie został ukarany przez armię Stanów Zjednoczonych. Po wybuchy wojny, która de facto unicestwiła Stany Zjednoczone jako państwo, Maxson poprowadził swoich ludzi oraz ich rodziny do przeciwatomowego bunkra w Lost Hills. Ludzie Maxsona zabrali ze sobą wiele broni, cennych schematów i surowców, dzięki czemu uzyskali znaczną przewagę w starciach z nowo powstałymi w wojennej postapokalipsie przestępczymi gangami. W bunkrze w Lost Hills Maxson i jego ludzie założyli formalnie założyli organizację, którą nazwali - Bractwo Stali. Początkowo Bractwo miało się skupić na odbudowaniu zniszczonych wojną Stanów Zjednoczonych, ale po pewnym czasie członkowie i członkinie Bractwa zdali sobie sprawę iż jest to niemożliwe. W następnych latach Bractwo stawało się coraz bardziej egocentryczne i skupiło się przede wszystkim na gromadzeniu zaawansowanej technologii oraz rozwoju samego Bractwa. Przez długi czas Bractwo Stali uważane było za najbardziej rozwiniętą technologicznie organizację w powojennym świecie. W swojej historii Bractwo stoczyło wiele wojen, bitew i potyczek, a do największych wrogów Bractwa należeli:
Supermutanci - ludzie poddani działaniom wirusa FEV, który powodował zaawansowaną mutację ludzkiego organizmu, zmieniając wygląd, a także zwiększając siłę i odporność kosztem inteligencji. Supermutanci terroryzowali ocalałych ludzi niemal wszędzie, gdzie tylko mogli.
Enklawa - de facto powojenny rząd Stanów Zjednoczonych, który przetrwał w sterylnych bunkrach i schronach, przez co uważał wszystkich innych ocalałych za ludzi i istoty gorszej kategorii. Enklawa miała obsesję na punkcie zniszczenia wszystkich pozostałych przy życiu ludzi, ghuli (silnie napromieniowanych ludzi) i supermutantów, a następnie stworzeniu nowego, utopijnego państwa na wzór Stanów Zjednoczonych.
Republika Nowej Kalifornii - największe państwo w powojennym świecie, wzorowane na przedwojennych Stanach Zjednoczonych. Technologicznie odstaje od Bractwa czy Enklawy, niemniej posiada największe terytorium i armię ze wszystkich państw i organizacji w powojennym świecie.
Instytut - umiejscowiony pod Bostonem kompleks naukowy, zamieszkiwany przez potomków przedwojennych naukowców. Członkowie Instytutu gardzą ludźmi z powierzchni, dlatego stworzyli syntki (zaawansowane androidy), dzięki którym mogli oddziaływać na wydarzenia na powierzchni oraz pozyskiwać surowce.
Bractwo Stali w swojej historii wielokrotnie dzieliło się na mniej lub bardziej różniące się od siebie odłamy - wszystko zależało od przywódców Bractwa, tak zwanych Starszych, oraz specyfiki regionu w jakim działało Bractwo.
Formalnym przywódcą Bractwa jest Wysoki Starszy, który rezyduje w Lost Hills. Każdym odłamem Bractwa dowodzi inny Starszy, który ma pewną swobodę w prowadzeniu polityki własnego odłamu Bractwa. Bractwo dzieli się na wojskowych, przyjmujących takie tytuły jak rycerz czy paladyn i naukowców zwanych skrybami. Wszystkie dzieci członków i członkiń Bractwa z marszu zostają rekrutami. Okazjonalnie Bractwo decyduje się rekrutować miejscowych ludzi, którzy w jakiś sposób wyróżnią się lub zdobędą zaufanie Bractwa.
Charakterystyczną wizytówką Bractwa Stali są potężne pancerze wspomagane należące do jego członków, które dają im ogromną przewagę na polu walki. Ponadto Bractwo korzysta z różnych zaawansowanych broni z naciskiem na broń laserową, robotów, a niektóre odłamy Bractwa używają pojazdów latających - dużych sterowców lub mniejszych, przypominających helikoptery lataczy, których plany wykradli od Enklawy.
Bractwo wymaga bezwzględnej dyscypliny i lojalności od swoich ludzi. Interesy Bractwa zawsze muszą stać ponad osobiste uprzedzenia czy potrzeby innych społeczności. Struktura społeczna Bractwa przypomina więc skrzyżowanie oddziału wojskowego z plemiennym klanem.
Bezkompromisowość Bractwa, ich lojalność względem siebie i swoich przywódców, istny kult uzbrojenia i walki, niezłomność i przedkładanie własnych interesów nad interesy kogokolwiek innego bardzo przypominają Mandalorian.
Jak prezentują się zasady i sposób działania Bractwa wobec Resol’nare?
1. Noszenie zbroi - tak. Jak już mówiłem wizytówką Bractwa są ich pancerze wspomagane, a stosunek, jaki ma do nich większość skupionych w Bractwie osób przypomina bardzo ten jaki mają Mandalorianie do swoich pancerzy.
2. Mówienie w Mando’a - z oczywistych względów nie, ale jeśli przyjmiemy to jako kultywowanie własnej, specyficznej kultury to jak najbardziej tak. Bractwo mocno wyróżnia się na tle innych społeczności w powojennym świecie i bardzo te różnice podkreśla. Ponadto mają wiele tradycji i zasad, które gorliwie podtrzymują.
3. Bronienie siebie i rodziny - zdecydowanie tak. Nawet naukowcy Bractwa potrafią walczyć, każdy członek i członkini Bractwa jest wyszkolonym żołnierzem, zobligowanym do obrony siebie, swoich bliskich i oczywiście Bractwa
4. Wychowanie dzieci na Mandalorian - również tak. Wszystkie dzieci urodzone w Bractwie Stali są od dziecka przygotowywane do służby w Bractwie, poznają jego kulturę, tradycję i historię oraz rozwijają swoje umiejętności bojowe.
5. Wywiązywanie się z obowiązków wobec klanu - również tak. Lojalność wobec Bractwa jest najwyższą cnotą dla skupionych w Bractwie osób.
6. Stawienie się na wezwanie u boku Mandalora - tak. Członkowie Bractwa muszą być absolutnie posłuszni swoim Starszym, niezależnie od tego czy się z nimi zgadzają czy nie. Sytuację kiedy członkowie Bractwa zignorowali rozkazy Wysokiego Starszego są nadwyraz rzadkie.
autor: Marik |