|
|
GG10 - Sylwetki łowców #1 |
|
|
|
Tyionsis Cex
Tyionsis Cex, męski przedstawiciel rasy Srrors'tok został łowcą nagród z powodu osobistej tragedii. Jest on wysokim, dwunożnym przedstawicielem kotopodobnej rasy z krótkim, śniadożółtym futrem.
Tragiczna historia Cexa pokazuje jak łatwo mieszkańcy galaktyki mogą znaleźć się w samym środku trwającej wojny. Po bitwie o Yavin szereg placówek imperialnych został zniszczonych z powodu rebelianckich grup atakujących słabo bronione cele. Siły imperialne podejmowały desperackie działania przeciw tym atakom, często poświęcając w walce całe garnizony. Niestety, niektóre organizacje rebelianckie w mniejszym stopniu przejmują się losem cywilów niż inne.
Sellasa była takim oblężonym światem. Dowódca rebeliantów zarządził, że eliminacja imperialnej obecności jest kluczowa, nawet gdyby miało to oznaczać duże straty pośród cywili. Rodzina lokalnych kupców rasy Srrors'tok znalazła się w środku takiego ataku. Niezainteresowani polityką szybko stali się ofiarami jedynie poprzez bycie w złym miejscu o złym czasie.
W ciągu siedmiu tygodni nieustannego oblężenia Cex widział jak cała jego rodzina, osoba po osobie ginie z rąk rebelianckich najeźdźców. Jako ostatni mężczyzna swego rodu Cex rozpoczął działania przeciwko tym którzy zabili jego bliskich: Sojuszowi Rebeliantów. Cex został ciężko raniony przez ogień blasterowy rebeliantów podczas ich finalnego ataku na garnizon. Umarłby gdyby nie współczucie ludzkiej kobiety.
Jak się później dowiedział, nazywała się ona Amara Jedselk i była córką gubernatora planety oraz drugą co do ważności osobą w planetarnym garnizonie armii na Sellasas. Choć sama ciężko ranna zdołała uratować Cexa przed pewną śmiercią i wspólnymi siłami udało im się uniknąć pojmania przez kilka dni.
W ciągu tygodnia od przybycia siły rebelianckie opuściły Sellasas. Trzy dni później Cex i dowódczyni Jedselk powitali siły wyzwoleńcze marynarki pod dowództwem admirała Kedlera. Podczas rekonwalescencji Cex poznał ojca Amary, promowanego na gubernatora Dolly, istotnej placówki marynarki na terenie Zewnętrznych Rubieży. W ciągu kolejnych tygodni stało się jasne, że Cex odczuwa silną motywowaną honorem potrzebę spłaty długu wobec córki guberanotra z którą to nawiązał silne, osobiste uczucie. Amara została skierowana do innych zadań ale gubernator Jedselk uznał, że Cex może być przydatny jego córce - i jemu - w inny sposób.
Wykorzystując osobiste przywiązanie Cexa do Amary (Tyionsis Cex to imię jakie Amara nadała obcemu) i jego zaciekłą nienawiść do rebeliantów gubernator Jedselk zaoferował mu możliwość odegrania się na tych którzy tak go skrzywdzili. Zaoferował, że zostanie jego patronem jeśli będzie w zamian wykonywał wskazane zlecenia przeciwko wrogom Imperium. Pracując jako imperialny łowca, z każdy wykonanym zleceniem miał poczucie zmniejszania swego długu wobec tych którzy uratowali mu życie oraz wspierali jego dalszy dobrobyt. Równocześnie zwalczył tych którzy tak bardzo odmienili jego życie.
W praktyce wpływy gubernatora Jedselka pomagały w załatwianiu wszelkich spraw wynikających z powodu prowadzonych przez Cexa łowów. Jedselk byłby nawet gotów wysłać w razie potrzeby uzbrojone siły na jego ratunek, choć sam łowca postrzegałby taką sytuacje jako osobistą hańbę.
Cex jest dumnym wojownikiem zaangażowanym w niemające końca poszukiwania zemsty. Poważne przestępstwa traktuje jak osobistą obrazę i zrobi wszystko by ci którzy go obrazili, otrzymali lekcję... ostateczną. Jak większość wojowników Srrors'tok Cex czerpie rozkosz z wykorzystywania swych zdolności łowieckich. W ciągu dwóch lat jakie minęły odkąd zaczął polować, wyśledził nie mniej jak 83 cele (75 zostało sprowadzonych żywcem... znacząca statystyka biorąc pod uwagę chęci Cexa by na każdym członki Sojuszu Rebeliantów wywrzeć osobistą zemstę.)
Jodo Kast
Z powodu podobieństwa ich zbroi, wielu wierzy, że Jodo Kast jest powiązany w jakiś sposób ze sławnym Bobą Fettem. Wielu uważa że ta dwójka służyła kiedyś wspólne w tej samej grupie wojskowej albo że Fett był lub jest mentorem Kasta, nie istnieją jednak żądne zapisy które wspierałyby te twierdzenia.
W rzeczywistości, Kast jest poważnym rywalem Fetta. Na początku swej kariery Kast upodobnił się do Fetta. Jednakże w pewnym momencie podziw dla niesławnego łowcy zmniejszył się, zastąpiony nienawiścią. Niektórzy sugerowali, że Fett przypadkowo zabił raz bliskiego przyjaciela Kasta, inni natomiast twierdzili, że to Kast w swej popędliwości zakłócił Fettowi ważne polowanie.
Jakkolwiek wygląda prawda dotycząca tej dwójki, Kast poważnie podchodzi do kwestii zastąpienia Fetta na stanowisku najlepszego łowcy. Powiadają, że Kast stwierdził, iż by osiągnąć swe cele jest gotów zanegować nawet kredo łowców.
Starając się posiadać aktualne informacje o miejscu pobyty swego rywala Kast preferował polowanie na zewnętrznych rubieżach i innych bardziej odizolowanych regionach: Fett znany był z tego, że gotów był udać się gdzie tylko trzeba. Kast znany jest ze zbyt wielkiej uwagi jaką poświęca budowaniu swej reputacji czego najbardziej oczywistym przykładem jest dobrze udokumentowane upokorzenie jakiego doznał na Tatooine z rąk współpracowników Adara Tallona.
Wcześniej Kast znany był z tworzenia syndykatów i pracowania w grupie, ale w ostatnich miesiącach zmienił taktykę i skupił na polowaniu solo. Kast chętne najmuje się konkretnym imperialnym oficjelom, często ich zmieniając i tak dobierając zlecenia by jak najlepiej móc wykorzystać informacje jakie zdobył kosztem poprzedniego pracodawcy.
Kast jest perfekcjonistą pod względem polowania . Ma przez tą tendencję do poświęcania dużej ilości czasu pojedynczemu zleceniu i opracowywaniu tak perfekcyjnego planu jak się da. Kast stara się wybierać tylko najbardziej opłacalne a więc i ryzykowne zlecenie. Choć z tego powodu podjął się niewielu zleceń, jego reputacja szybko wzrosła.
Kast stale rozważa swoją sytuację myśląc, co w danej sytuacji zrobiłby Boba Fett. Zawsze stara się działać lepiej niż inni. Kast jest przebiegłym wojownikiem ostrożnie oceniającym wszystkie możliwości: Nie jest niezdecydowany ale sprytny i przebiegły. Zbroja Kasta jest groźna, jego ulubioną bronią są jednak wystrzeliwane strzałki które zatruwa rozmaitymi toksynami, zarówno zabójczymi jak i "zaledwie" unieszkodliwiającymi.
Moxin Tark
Moxin Tark urodził się w wojskowej rodzinie jako syn imperialnego porucznika Boesa Tarka. Jako uprzywilejowane dziecko szanowanej rodziny młody Tark był nieustannie trenowany przez ojca który oczekiwał od swej rodziny sławy i chwały wojennej w służbie Imperium.
Jednakże, Tark nie był szczęśliwym chłopcem. Był znudzony, nerwowy i nie szanował otaczających go ludzi. Gdy miał 18 lat opuścił rodzinną posiadłość i finalnie skończył jako łowca nagród. Szybko zdobył sobie opinię osoby uzdolnionej jak i bezwzględnej. Dziś jego usługi są wysoce pożądane.
Jego znakiem rozpoznawczym jest zbroja, bardzo podobna do tych uzywanych przez Straż Słońca z Rhyrsusa - uważa się, że Tark idealizuje tą niesławną organizację.
Tark preferuje ściganie zwykłych kryminalistów (gangsterów, morderców i tym podobnych), nie interesuje go natomiast polowanie na działaczy politycznych jakich lubi Imperium. Tark nie ma skrupułów związanych z podejmowaniem nielegalnych zleceń, pracował także jako najemnik, krótkoterminowo najmując się dla szeregu kompanii a nawet dla Sojuszu Rebeliantów (choć te działania się nieznane Imperium). Tark jest niezależny, ale wierny swemu słowu tak długo jak kredyty przekazywane są zgodnie z ustaleniami. Odczuwa sporą nienawiść względem ojca i jego wojskowych metod jednakże jego sposób bycia zdradza wojskowe przeszkolenie i dyscyplinę.
W ostatnich latach Tark nie był widziany bez swej zbroi. Jest łowcą który zasłużenie cieszy się śmiertelną reputacją, łatwo wpada w złośc i jeszcze szybciej potrafi zmusić innych do wykonywania swych poleceń. Podczas polowania preferuję terroryzowanie swych celów poprzez izolowanie ich by powoli popadali w problemy psychiczne nim w końcu je pojmie.
Yarr Gatonne
Yarr Gatonne jest niezależnym łowcą nagród i synem byłego łowcy, Resha Gatonne. Pod okiem ojca Yarr nauczył się spoglądać na życie z unikalnej perspektywy. Preferuje on łapanie celów żywcem zawsze gdy to możliwe, a gdy musi zabić, robi to możliwie szybko.
Przeszłe zlecenia Yarra koncentrowały się w układzie Testarr. Każde polowanie którego podjął się Yarr było wykonane precyzyjne i ze śmiałością. Pomimo szacunku dla życia, jest on znany z wielokrotnego ryzykowania własnym.
Gatonne nie znajduje przyjemności w ranieniu innych. Zamiast tego woli używać przebrań albo stawiać na fortele by zwieść i pojmać swój cel. Gatonne jest spokojnym, ostrożnym mężczyznom który skutecznej działa gdy zmusza go do tego sytuacja. Poza biznesem, jest wyrafinowanym, przemawiającym spokojnym głosem osobnikiem. Podczas polowania jest spokojny i potężny, zdolnym narzucać swą wolę dzięki potężnemu wyglądowi.
Gatonne ma jedną znaną słabość: kolekcjonuje rzadkie i wartościowe klejnoty. Znany jest z podejmowania się wyjątkowo groźnych misji by zdobyć takowe - i sprowadzania celów żywcem.
Zuckuss
Zuckuss jest wytworem starożytnego rodu którego tradycje kulturowe wspierają zrozumienie i szacunek dla profesji Łowcy Nagród. Zuckuss podchodzi do swego zawodu jako reprezentacji Gandyjskiego kultu "znajdźdzłowieka" - jego działania mają na celu nie tylko osobistą korzyść ale i wspieranie dziedzictwa tradycji trwającej od tysiącleci. Gdy udane polowanie przysparza mu sławy i pieniędzy ubogaca ono jednocześnie tradycję jego ludu. Zuckuss preferuje współpracę z jednym lub większą ilością współpracowników, ludźmi, obcymi albo nawet robotami (jednakże dowiódł także, że potrafi skutecznie polować samotnie). Stara się uczyć od innych, nieustannie przy tym podnosząc swe umiejętności, nieustannie zachowując tradycje Gandyjskie. Chociaż używanie przez niego dziwnych rytuałów podczas łowów jest kłopotliwe dla jego współpracowników, jego wysoka skuteczność mówi sama za siebie. Zuckuss jest obecnie jednym z łowców których usługi są wysoce pożądane.
Saras Krenin
Jak większość Rodian, Saras Krenin czerpie radość z bycia łowczynią nagród i jest bardzo dumna ze swych umiejętności. W jej przypadku, łączy ona interesy z przyjemnością w ramach swego trwającego polowania na Hana Solo. Odpowiedzialny był on za śmierć szeregu Rodian, z czego niektórzy byli jej współpracownikami. Choć w tajemnicy Krenin przyzna, że nie wierzy by możliwym byłoby żeby zdołała zawiesić pas Solo na swym pasie trofeów, jest to jednak dość dobry powód by kontynuować to co robi najlepiej. W międzyczasie wykorzystywała okazję by cieszyć się swą pracą i zarabiać kredyty za realizowane zadania.
Krenin jest członkinią Domu Benelex. Po otrzymaniu zlecenia od gildyjnego koordynatora Krenn nie szczędzi kredytów ogłaszając kto jest jej celem. Wyszukana ceremonia będąca mieszaniną public relations, zabawy i picia trwa przez kilka dni a Krenin dba by wieść o tym dotarła do jej ofiary. Zazwyczaj takie działanie wystarczy do wywabienia celu z jego kryjówki. Przesadność jej manifestacji (i słusznie generowany strach jakiego dodaje jej reputacja) wystarczy by u jej drzwi pojawili się przybywający z danymi informatorzy za które to dobrze zapłaci i drobiazgowo przestudiuje. Gdy pozna miejsce przebywania swego celu, Krenin zacznie działać bez zwłoki, zazwyczaj wykorzystując pierwszą okazję do ataku jaka się pojawi. Jeśli Krenin pozna aktualne miejsce przebywania Solo, porzuci ona swe aktualne zadanie by ruszyć za nim.
Sabran
Sabran zaczynała jako oficer marynarki specjalizująca się w łączności i lingwistyce. Jako dziecko odkryła w sobie zdolność do nauki obcych języków: płynnie włada ponad trzystoma różnymi językami. Jednakże jej unikalne umiejętności, podobnie jak pracowitość, pewność siebie i determinacja stanowią mieszankę przez którą jej przełożeni byli zawistni i postrzegali ją jako zagrożenie dla swych pozycji. W końcu Sabran została oskarżona o wyciek kodów bezpieczeństwa do sił rebeliantów. Takie oskarżenie, bez choćby cienia dowodów by je wesprzeć szybko zostałoby uznane za niedowiedzione gdyby doszło do procesu. Niestety, jej przełożeni zaaranżowali sprawę tak, by trafiła do imperialnego obozu dla niewolników gdzie wszyscy by o niej zapomnieli.
Tamże by skończyła się jej historia, jako kolejnej zapomnianej ofiary gdyby nie Jang Paramexor, założyciel Gildii łowców Domu Paramexor. Słysząc o umiejętnościach językowych Sabran i dostrzegając zalety posiadania kogoś takiego w swej organizacji zaaranżował on (za niemałą sumę) jej ucieczkę.
Bezpiecznie wewnątrz ścian enklawy Paramexora, Sabran dostała propozycję: Wykorzystywanie swych umiejętności w służbie domu Paramexor w zamian za nową tożsamość i nowe życie.
Polubiła ona polowanie i szybko doprowadziła do mistrzowskiego poziomu umiejętności niezbędne do sukcesu. Wykorzystując swą wiedzę o językach i kulturze jest w stanie stworzyć siatki informacyjne na większości planet i w ten sposób zbliżyć się do celu, wiedząc, że może wtedy polegać na swych umiejętnościach bojowych. Sabran lubi kończyć sprawę w desperackiej walce wręcz. Wykazuje ona wysoką indywidualność wyglądu, ma długie ciemne włosy i roztacza zmysłową atmosferę: wykorzystuję swą atrakcyjność dla swych korzyści.
Baraduk
Baraduk postrzega siebie jako bojownika o wolność. Jego współbracia, Barabelowie byli wykorzystywani przez nikczemne elementy Imperium i w ramach swego powolnego rozmyślania, nadszedł czas by położyć temu kres.
Baraduk szuka "Odpłaty" w najbardziej dosłownym sensie tego słowa. Dosłownie wszystkie środki jakie zdobywa podczas polowań wysyła do domu by wspierać podobnie myślących Barabelów walczących by wygnać obcych z ich rodzimego świata, Barab I.
Technicznie rzec biorąc Baraduk jest poszukiwany. Został pojmany przez handlarzy niewolników ale zdołał wywalczyć sobie drogę na wolność nim dotarł do imperialnej koloni na Herios IV. W zamieszaniu napadł on na magazyn uzbrojenia i zbiegł do dżungli - Imperialny gubernator przysiągł sobie, że pojmie Barabela. Sześć miesięcy później, gubernator miał piętnastu martwych żołnierzy i wciąż nie miał Barabela. W końcu gubernator zaproponował mu dyskretną amnestię, pod warunkiem, że opuści planetę i nigdy nie wróci. Baraduk zgodził się na to a jego kariera jako profesjonalnego łowcy się rozpoczęła.
Przez lata doszlifował on swe umiejętności łowieckie. Nie wybrzydza w kwestii tego na kogo ma polować, w razie potrzeby zatrudni się nawet jako osobisty strażnik rozmaitych kryminalistów - z których wielu później znalazło się po złej stronie blastera gdy ich niezbyt lotny umysłowo podwładny zwracał się przeciw nim.
To w czasie takiego przypadku Baraduk po raz pierwszy wpadł na Galasetta. Gdy poznał on jego historię, obiecał wprowadzić Barabela. Wykorzystując swój doskonały wzrok Baraduk podczas nocnego ataku zdołał poważnie zranić Galasetta, jednak samemu także został poważnie ranny. Po tym Baraduk opuścił planetę i wrócił do swych normalnych zadań. Pomiędzy tą dwójką pozostały jednak nieskończona sprawa: wzajemna nienawiść którą zakończy dopiero śmierć jednego.
Fizyczny wygląd Baraduka jest niczym wyjęty z koszmaru. Wysoki na ponad dwa metry jaszczur z czarnymi łuskami, czerwonawe oczy i szereg ostrych jak igły kłów. To wystarczy by nawet najsilniejsi z awanturników schodzili mu z drogi. Jako że Barabelowie są raczej nieznanym gatunkiem, niewielu zdawało sobie jaką ma on przewagę dzięki swemu widzeniu w ciemności. Specjalizuje się w nocnych atakach. Jego naturalny pancerz pozwalają mu przetrwać ataki które zabiły by innych, co wzmacniało opowieści o jego ogromnej sile i odporności. Zazwyczaj z zabójczą skutecznością używa on w walce piki mocy, ale gdy poluje na zewnątrz preferuje używanie przenośnej wyrzutni rakiet (jednej z wielu broni jakie skradł z zbrojowni na Herios IV).
Bossk
Bossk jest przedstawicielem lubującej się w walce rasy Trandoshan, znanej ze swej nienawiści do Wookieech. Wedle sugestii swego Trandoshanskiego seniora Bossk został łowcą nagród; przez lata stał się doskonałym łowcą o reputacji wyszkolonego i bezwzględnego. Działania jednego Wookiego, zwanego Chewbacca obudziły w nim paląca pasję, chęć dostarczenia jego skalpu do swego seniora łowczego.
Wookiee nieustannie wymykał się jego próbom pochwycenia go stając się źródłem stałem frustracji. Nim nadarzy się kolejna okazja Bossk zadowala się zdobywaniem innego "świeżego mięsa" na jakie natrafi po drodze. Bossk specjalizuje się w tropieniu zbiegłych niewolników Wookiee i znany jest ze swej "nadgorliwości" w doprowadzaniu ich przed oblicze sprawiedliwości.
Dengar
Ze wszystkich niesławnych łowców nagród w galaktyce, Dengar może zostać uznany za najmniej sympatyczna osobę która zajęła się tą profesją. Był on popularnym uczestnikiem wyścigów śmigów znanym ze swej śmiałości i umiejętności. Wszystko to nagle się skończyło wraz z ognistą eksplozją podczas ostatniego wyścigu przeciwko jego osobistemu nemesis, młodemu rywalowi znanego jako Han Solo. Poważne obrażenia w tragiczny sposób zakończyły karierę Dengara.
Choć z czasem rany się zagoiły, to jego duma nigdy. Przez lata żywił urazę do brawury Solo które według niego był odpowiedzialny za jego nieszczęście. Nienawiść ta znalazła ujście gdy usłyszał on o nagrodzie wyznaczonej za głowę Solo. Dengar widział w tym okazje do zemsty. Tak więc Dengar rozpoczął swa karierę łowcy nagród, wpierw pracując dla hutta Jabby, później na własną rękę. Kontynuuje on swe poszukiwaniu napędzany wciąż trwającym pragnieniem by dorwać tą jedną, specjalną nagrodę.
Boba Fett
Żaden inny łowca nagród w całej galaktyce nie zdobył sobie takiej reputacji jak Boba Fett. Jak na ironię, wiadomo o nim o wiele mniej niż o jego mniej skutecznych konkurentach. Znakiem rozpoznawczym Boby jest charakterystyczny hełm i zbroja wojowników Mandalory. Nie ma jednak dowodu, że kiedykolwiek był członkiem tej organizacji; możliwe, że użytkuje je by uczcić pamięć jakiegoś nieznanego przyjaciela albo wroga, albo też jako wspomnienie ery która przeminęła.
Co jest pewne to fakt, że nikt nie zdobywał tak wysokich nagród jak Fett. Jest on samotnikiem. Cokolwiek go nakręca do działania, działa on sam i będzie pracować dla każdego. Po zaangażowaniu się w polowanie Fett wykorzystuje źródła wywiadowcze dostępne tylko jemu i lokalizuje miejsce pobytu celu. Następnie tworzy niewidzialną sieć wokół swej ofiary. Czy którzy widzieli jak Fett pracuje zwracali uwagę na to jak zawsze uderza on w chwili gdy jego przeciwnik najmniej się tego spodziewa. Nigdy nie zadowolony samą manifestacją siły Fett atakuje w świetle dnia codziennego, wykonując ostateczny ruch w momencie który sam wybiera. Często jego cel nie wie kto na niego dokładnie poluje nie mówiąc o tym, ze nie wie skąd nadejdzie finalny atak.
Galasett
Galasett jest łowcą który poluje tylko na innych łowców nagród. Ta pozorna sprzeczność z kredo łowców nagród jest wynikiem błędnego zrozumienia jednej z jego części. Galasett jest długoletnim przyjacielem Reglisa Taala którego brat został bez potrzeby zabity przez parę łowców ścigających niewłaściwą nagrodę. Gdyby łowcy potwierdzili swe informacje, wiedzieliby że nagroda była pomyłką, ale zamiast tego zabili z zimną krwią brata Taala. Galasett widział to i zdecydował, że powinien być tym który będzie dbał o właściwe postępowanie innych.
Z czasem Galasett zaczął być postrzegany przez łowców jako ktoś w rodzaju samozwańczego strażnika. Uważnie obserwuje on czy któryś z łowców nie złamał imperialnego prawa, a jeśli tak, dba by została za niego wyznaczona nagroda. Następnie go chwyta zanim ofiara zorientuje się w sytuacji. Galasett został kilkakrotnie ukarany grzywną za poważne szkody jakie wyrządził podczas polowania. Odsiedział także krótkie kary za włóczenie się po "strefach bez polowania".
Źródło: Galaxy Guide 10: Bounty Hunters
Tłumaczenie: X-Yuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|